RSS

Khamis, 29 Mac 2012

" SEBUAH PERTEMUAN "



................................................

Assalamualaikum , hai semua jumpe lagi .. Cik Eifa tak da apa nak di kisah kan .. tapi Cik Eifa rase macam nak luah kan sesuatu .. perlu kee .. tah Cik Eifa pun tak pasti .. tapi di sebabkan nih Blog Cik Eifa yang punye suke hati Cik Eifa lah kan .. kalu tak suke sila hala kan Cursor anda ke kaNan atas sekali pada symbol (X) kLik and blah okeh .. ^_____^’

Okeh sambung .. Entry Cik Eifa kali nih nak citer pasal apa yang Cik Eifa rasa .. hummm kadang2 hidop nih kite mesti kan rasa tak sempurna kan , Ya ALLAH maafkaN aku kerna merasakan sebegitu . setiap Nafas aku yang kau beri tuk hidup di dunia yang fana ini pun aku merasa bsyukor sangat Ya ALLAH .. maafkan aku menyatakan sebegitu .. tapi itu hakikat seorang manusia .. merasa kan diri nya tidak sempurna di mata2 mereka ..


Tapi aku bersyukOr hidop dalam kesempurnaan yang amat sempurna , aku brsyukor Ya ALLAH .. walaupon banyak dugaan yang perlu aku tempuhi , kau beri aku sakit tuk aku lebih tabah dan kuat tuk tempuhi setiap dugaan yang kau beri , Aku redho Ya ALLAH .. kau hantar Orang2 tuk menyakiti hati aku , aku redhO Ya ALLAH .. kau uji aku .. aku redhO Ya ALLAH setiap ujian mu itu .. Aku redhoo ..


Tapi aku b’terima kasih Ya ALLAH .. kau hantar kaN pada aku seOrang iNsaN yang terlalu Baik tuk aku .. untuk bahagia kan aku .. untuk memberi kekuatan pada aku .. untuk memberi semangat pada aku .. terima aku seadanya aku .. sentiasa ada ketika aku Senang mahupuN Susah aku .. Aku b’Terima Kasih Ya ALLAH atas ‘ Sebuah Pertemuan ‘ ini .. pertemuan yang terlalu berharga ya ALLAH ... Akan aku hargai ‘Sebuah Pertemuan ‘ ini hingga akhir hayat aku ..

Aku tertarik dengan  lirik nih 
“SEBUAH PERTEMUAN”


Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan…
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman

HAYATI LAH LAGU NiH 


 ................................................

Okeh Oollss tHankz sudi singgah dengar luahan Cik Eifa .. sOri Entry kali nih mmbOsankaN .. tapi Cik Eifa nak kOgsi tentang Lirik tuh .. meNarik kan .. “SEBUAH PERTEMUAN” .. 

ALLAH menjanjikaN petemuan yang teriNdaH buat kite .. tapi sbalik petemuan itu ade seRibu satu Rahsia nya .. kita perlu Sabar dan taBah meNghadapi nya untuk menemui ‘SEBUAH PERTEMUAN’ yang di janji kan tuh .. Semoga kalian bbahagia .. jumpe lagi di lain hari .. Time kasih singgah .. Assalamualaikum ..

Salam Sayang EiFACUTEATLAST  “

0 Comment Disini:

Catat Ulasan

DAH BACA KALAU SUKA SILA LAH LIKE !!! ^_^

https://m.facebook.com/minyaksunnah/